Auditieve Verwerkingsproblemen / Luisterproblemen en Werkgeheugen
Heel vaak wordt er getwijfeld aan het gehoor bij kinderen met een taalontwikkelingsstoornis, bij hardnekkige spraakproblemen of bij dyslexie. Maar als het gehoor goed is, wil dat niet zeggen dat het kind auditief aangeboden informatie ook goed verwerkt. Het lijkt alsof het kind niet luistert of niet wil luisteren. Meervoudige opdrachten worden niet goed uitgevoerd of maar gedeeltelijk.
Acoustic Pioneer heeft hiervoor heel goede testen en een trainingsmethode ontwikkeld waarmee de auditieve verwerking wordt getraind en verbeterd. Na een dergelijke training zien we vaak dat het kind weer vooruit komt in de leerontwikkeling.
Wat zien we bij deze leerlingen?
-
Kan instructies moeilijk opvolgen
-
Is er met z’n gedachten niet bij
-
Het gaat het ene oor in en het andere oor uit
-
Zit veel te dromen
-
Let vaak niet op
-
Is snel afgeleid
-
Kan moeilijk beginnen aan taken, is als laatste klaar
-
Haakt vaak af tijdens een taak
-
Vraagt vaak: ‘Wat moest ik ook al weer doen?’
Hoe ziet de training er uit?
Na het auditieve onderzoek, wat een half uur duurt, wordt gekeken welke training het kind nodig heeft. De trainingen worden middels een educatief spel op een tablet aangeboden en vinden twee tot drie keer per week thuis plaats en één keer per week in de praktijk.
Neem voor meer informatie gerust contact op.